Do kogo skierowane są nasze plakaty „Vintage fashion”? Wbrew pozorom spodobają się nie tylko miłośnikom świata mody. Przedstawienia w dawnym stylu przypadną do gustu także fanom estetyki vintage. Zarówno stonowane, jak i tętniące kolorami ilustracje od razu przyciągają wzrok swoją oryginalną formą. Już pierwsze spojrzenie odsłania unikalny wygląd, jakim charakteryzują się nasze plakaty kobiece w stylu retro. To przedstawienia pochodzące z dawnych modowych żurnali, dlatego odznaczają się klasą na najwyższym poziomie!
Patrząc na fryzury, ubrania i dodatki z łatwością odgadniemy, z jakiego okresu pochodzą modowe ryciny. Ich przeważająca część prezentuje elegancki styl międzywojnia – lat 20. i 30. Gdy zakończyła się I wojna światowa, Europa obudziła się do życia po trudnych przejściach, a ludzie chcieli się bawić i w końcu beztrosko żyć. Czas największej swobody przypadł na drugą dekadę XX wieku, gdy doszło do wzrostu gospodarczego, a wielu ludzi zaczęło bogacić się na giełdzie. Były to wymarzone warunki do wielkich balów i towarzyskich spotkań. Doskonałym odzwierciedleniem nastrojów, jakie wtedy panowały, jest film „Wielki Gatsby”. Stroje, w jakie ubrane były kobiety na wielkich przyjęciach, to właśnie kreacje, które prezentują nasze plakaty fashion. Suknie o obniżonym stanie i luźnym kroju, długie sznury pereł, koronkowe przepaski na włosach z wielkimi piórami i koniecznie krótkie włosy, które były wówczas prawdziwym hitem! Na plakatach z naszej kolekcji przedstawione zostały także zabytkowe meble, piękne wnętrza, a nawet samochody, dlatego to znakomita ilustracja tamtego okresu!
Plakaty fashion będą pasować jak ulał z pewnością do kobiecej sypialni. Czy jednak wystrój musi nawiązywać do stylu retro? Może, ale nie musi. Jeśli we wnętrzu znajdują się zabytkowe meble – nawiązujące do okresu Art Deco, czyli lat 20. i 30. – wówczas modowe ryciny staną się pasującym stylistycznie uzupełnieniem aranżacji. Ale jeśli chcemy stworzyć oryginalną stylizację, możemy wykonać odważny krok i połączyć ze sobą zupełnie różne estetyki. Plakaty w duchu vintage przedstawiające eleganckie, wieczorowe kreacje można zestawić z minimalistycznie, a nawet industrialnie urządzonym wnętrzem. Jest to z pewnością śmiałe posunięcie, ale zagwarantuje nam oryginalny efekt o nowoczesnym wydźwięku. Takie eklektyczne rozwiązanie sprawia, że w jednym pomieszczeniu mogą się znaleźć obok siebie odmienne stylistycznie akcenty, a całość wciąż doskonale się prezentuje. Naszym pomysłem na wystrój przestronnej sypialni jest stworzenie gallery wall nad wezgłowiem łóżka, która będzie się składać z kilku plakatów z naszej kolekcji.
Młodzieżowa aranżacja może się nam kojarzyć z tętniącą kolorami przestrzenią, gdzie na ścianach znajdują się plakaty ze znanymi zespołami lub celebrytami. Tymczasem my mamy całkiem inny pomysł na dziewczęcy pokój. Jeśli nastolatka interesuje się modą lub sztuką, wówczas nasze plakaty w stylu retro okażą się znakomitym rozwiązaniem. Sylwetki pięknie ubranych kobiet, pełnych wdzięku, stylu i elegancji, wprowadzą do pokoju klimat lat 20., który wciąż zachwyca pomimo upływu tylu dekad! By jednak wystrój nie stał się przez to zbyt staromodny, modowe ryciny w duchu retro warto zestawić na przykład ze stylem skandynawskim lub nowoczesną odsłoną stylu glamour. Stonowany kolor ścian i mebli doskonale ożywią plakaty z barwnymi przedstawieniami. Tutaj, podobnie jak w przypadku kobiecej sypialni, można postawić na kilka plakatów. Dyptyk zawieszony nad łóżkiem lub biurkiem, stanie się piękną ozdobą pokoju nastolatki.
Gdzie jeszcze możemy zawiesić plakaty w stylu retro o modowej tematyce? Doskonałą propozycją jest wnętrze służbowego lub domowego biura osoby, która zajmuje się właśnie modą – tworzy ją, opisuje lub fotografuje. Wzory z naszej kolekcji staną się perfekcyjnym uzupełnieniem takiego miejsca. Pięknie ubrane i uczesane kobiety w najmodniejszych kreacjach uświetnią także wystrój kawiarni lub restauracji utrzymanej w klimacie dwudziestolecia międzywojennego. To jednak wciąż nie wszystkie pomysły, jakie mamy! Retro ryciny sprawdzą się także w eleganckim salonie fryzjerskim, a nawet w salonie kosmetycznym lub SPA. Kobiety żyjące w latach 20. i 30. bardzo dbały o swoją urodę i prezencję, by pięknie wyglądać na balach i bankietach, dlatego taki akcent dekoracyjny będzie pasować tutaj jak ulał. Pamiętajmy o tym, by takie plakaty oprawić w ramy, bo dzięki nim ilustracje będą jeszcze bardziej eleganckie.