Samochodowej marki BMW nie trzeba nikomu przedstawiać. Niemiecki koncern słynie z nowoczesnych konstrukcji, których jakości mogą pozazdrościć mu inni wielcy dystrybutorzy aut. A wszystko zaczęło się od Gustava Otto i jego fascynacji nową technologią. Jednakże Otto zachwycił się maszynami latającymi, dlatego w 1911 roku założył Fabrykę Maszyn Latających. Firma zajmowała się produkcją samolotów zwiadowczych oraz dwupłatowców. Niestety, entuzjazmu Niemca nie podzielali inwestorzy, rezygnując ze swoich zamówień i tym samym doprowadzając Fabrykę Maszyn do upadku. Na jej ruinach Karl Rapp zbudował kolejną markę, a dzięki skonstruowaniu silnika BMW IIIa przez młodego Maxa Fritza, przyszłość BMW stanęła otworem. Silnik ten był jak na swoje czasy szalenie nowatorski i bardzo wytrzymały. Z powodzeniem używano go w samolotach Fokker i Junkers podczas końcowej fazy Pierwszej Wojny Światowej. W 1917 roku Karl Rapp przestał pełnić rolę prezesa, a firma od tego momentu zaczęła pracować pod nazwą Bayerische Motorenwerke GmbH (Bawarskie Zakłady Silnikowe sp. z o.o.). Po wojnie popyt na samoloty zmalał, dlatego BMW zaczęło produkować motocykle. Dwa z nich – Flink oraz Helios – to prawdziwe klasyki współczesnej motoryzacji! Jednakże ich pojawienie się na rynku jedynie odwlekło w czasie to, co nieuniknione. Mowa o zamknięciu fabryki w Monachium. Stało się to w grudniu 1918 roku. A więc wraz z przegraniem wojny przez Niemcy, BMW podzieliło los tysięcy innych firm z tej części świata. Odrodzenie się marki jako takiej nastąpiło w 1923 roku, gdy zarząd zaufał austriackiemu biznesmenowi, Camillo Castilogniemu. Jego dynamiczny charakter, spryt i żyłka do interesów, znacznie wpłynęły na obecny wygląd profilu BMW. Dziś znamy go głównie z produkcji samochodów. Pierwsze pomysły pojazdów na czterech kołach pojawiły się w 1918, choć dopiero w 1928 roku opracowano prototypy auta o modelu F55. Później udostępniono zjawiskowo piękny BMW 328, zadziwiający BMW Isetta, czy luksusowy BMW E3. Chcecie poznać więcej takich aut? Wybierzcie się do Monachium, gdzie założono Muzeum BMW. A jeżeli nie macie ochotę na wycieczkę, przejrzyjcie galerię grafik Redro.