-48%
Jeszcze tylko

Fototapety do winiarni

PRODUKTÓW: 32
Zobacz zdjęcie
Zobacz zdjęcie
Zobacz zdjęcie

Białe, czerwone i nie tylko

Do winiarniKilka lat temu naukowcy z Cornell University w Stanach Zjednoczonych przeprowadzili intrygujący eksperyment. Chcieli sprawdzić, czy to, jak wygląda wino, ma jakikolwiek wpływ na to, jak odczuwany jest jego smak. Innymi słowy: chcieli sprawdzić, czy samo tylko przyjrzenie się winu w kieliszku, jeszcze przed powąchaniem go i posmakowaniem, będzie miało jakiś wpływ na to, jak odczuwany będzie jego smak. Do próby wybrano Sauvignon Blanc, popularne białe - i smakujące typowo "biało" - wino, w którego bukiecie można wyczuć takie nuty jak banan, papryka czy marakuja. Dodano do niego odrobinę pozbawionego smaku i zapachu barwnika spożywczego, dzięki czemu wino białe zaczęło do złudzenia przypominać ciemne wino czerwone. Co się okazało? Osoby uczestniczące w eksperymencie, poproszone o opisanie swoich doznań smakowych, wskazywały na smaki, które kojarzone są z merlotami i cabernetami - typowymi winami czerwonymi. W czasie eksperymentu dowiedziono, że to, co przekazuje mózgowi wzrok, czasem okazuje się ważniejsze niż doznania smakowe i węchowe! Jaki z tego wniosek? Otóż taki, że wzrok jest nieodłącznym elementem wszelkiego postrzegania zmysłowego, i że potrafi on na nie wpływać również na sposoby, z których istnienia możemy nawet nie zdawać sobie sprawy, dopóki ktoś - no właśnie - nie przeprowadzi jakiegoś pomysłowego eksperymentu, który do góry nogami wywróci nasze utarte przekonania... Okazuje się bowiem, że nawet tak ceniona przez znawców wina ślepa próba - czyli smakowanie trunku bez wcześniejszego zapoznawania się z butelką czy beczką, z której pochodzi - nie jest jeszcze gwarancją absolutnej, niezmąconej precyzji i braku uprzedzeń. Jest to tym ciekawsze, że przecież ocena wyglądu napoju - jego koloru, tego, w jaki sposób rozchodzi się w nim światło, tego, czy zostawia na ściankach kieliszka "łzy" - jest pierwszym etapem smakowania win. Czy oceny kiperów byłyby zupełnie inne, gdyby swoje próby przeprowadzali w zupełnej ciemności albo z oczami przysłoniętymi opaską? Kto wie? Aby jednak nie zapędzać się w czysto teoretyczne spekulacje, zauważmy po prostu: to, co widzimy, ma wpływ na to, co odczuwamy. A zatem miejsca poświęcone smakowaniu, wśród nich zaś przede wszystkim winiarnie, powinny szczególnie ostrożnie i starannie dekorować swoje siedziby. Najwyraźniej bowiem nie tylko jemy oczami - jak głosi popularne powiedzenie - ale także oczami pijemy... Co zatem należy zrobić, aby dla gości winiarni było to doświadczenie jak najprzyjemniejsze?

Wybieranie fototapety do winiarni

Do winiarniKultura picia wina ma kilka tysięcy lat tradycji, której niektóre elementy pozostają właściwie od zawsze niezmienne, a inne są mocno uzależnione od czasów i miejsc. Zatem ilość motywów, spośród których można wybrać ten, który najlepiej oddawał będzie nastrój konkretnej winiarni, jest ogromna. W katalogu sklepu internetowego Redro znajduje się ponad 25 milionów wzorów, wśród których są dziesiątki tysięcy takich, które cudownie wyglądać będą w różnego rodzaju winiarniach. Aby uczynić wybór nieco łatwiejszym, stworzyliśmy tu listę kilkudziesięciu obrazów, które naszym zdaniem wyjątkowo dobrze sprawdzą się w charakterze dekoracji miejsca, w którym degustuje i popija się wino. Ilustrują one różne etapy produkcji win: od przepysznie zielonych, skąpanych w promieniach słońca winnic, poprzez tłocznie i piwniczki, w których leżakuje zamknięty w wielkich beczkach napój, aż po opatrzone odpowiednimi etykietami butelki - oraz ten najprzyjemniejszy moment, jakim jest rozlewanie białego lub czerwonego wina do kieliszków. Znajdują się tutaj także widoki charakterystyczne dla miejsc, z których pochodzą szczepy słynące z wyjątkowej jakości - Francji, Kalifornii i Włoch. Oczywiście, zgromadziliśmy tutaj także całe mnóstwo fototapet ze zdjęciami przedstawiającymi winogrona i winorośle, wino w butelkach i w kieliszkach... Są tu też inne elementy charakterystyczne dla winiarni, takie jak okładka karty win. Nie zabrakło także fototapet, których wzory wprawdzie nie kojarzą się bezpośrednią z kulturą picia wina, ale za to doskonale nadadzą się do tego, by z ich pomocą wprowadzić w lokalu pożądany klimat - na przykład atmosferę radosnej biesiady albo, przeciwnie, skupionej filozoficznej zadumy. Wszystkie fototapety Redro drukowane są przy użyciu innowacyjnej technologii druku lateksowego opracowanej przez firmę Hewlett-Packard, lidera na rynku druku wielkoformatowego. Pozwala ona na uzyskanie nadruku o pięknych, nasyconych barwach i doskonałej jakości obrazu, który jest zarazem wyjątkowo odporny na różnego rodzaju szkodliwe czynniki, takie jak światło słoneczne, duża wilgotność powietrza czy wyższa albo niższa niż przeciętnie temperatura. Dzięki temu, że do ich stworzenia używane są wyłącznie ekologiczne materiały, fototapety Redro są także bezzapachowe, przyjazne dla środowiska naturalnego oraz całkowicie bezpieczne dla zdrowia, co potwierdza nadany im certyfikat PZH. W razie potrzeby można je delikatnie przemywać wilgotną ścierką albo gąbką. Wszystkie opatrzone są atestem niepalności.


Inne tematy zdjęć

wózek widłowy Włocławek Ruda Śląska ciasto z bita smietana z lotu ptaka bałtyk polska Modlitwa yacht equipment